موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان گفت : در ایام پایانی ماه صفر و در قالب طرح همسفران خورشید بیش از ۹۰۰ نفر از زائرین پیاده حرم امام رضا(ع) از خدمات امدادی هلال‌احمر در محور های مواصلاتی شهرستان بهره مند شده اند .

ارائه خدمات امدادی به بیش از ۹۰۰ نفر از زائرین پیاده حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس خراسان، محمد رضائی رکن آبادی گفت: طرح همسفران خورشید از تاریخ  ۵ شهریور ماه همزمان با سراسر استان در شهرستان قوچان جهت ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به زائرین پیاده حرم مطهر رضوی آغاز شده و تا ۱۰ شهریور ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه که ۹۰۰ نفر از زائرین پیاده حرم امام رضا (ع) از خدمات امدادی هلال‌احمر قوچان بهرمند شده اند ادامه داد: این خدمات شامل بانداژ و پانسمان زخم ها ، انجام درمان تاول، ماساژ و توزیع داروهای های مورد نیاز برای زائرین و خدمات بشردوستانه و حمایت های روحی و روانی بوده است .

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان اضافه کرد: در این طرح بیش از ۲۱۰ نفر روز از پرسنل، امدادگران و نجاتگران و اعضای داوطلب و جوانان شعبه مشارکت داشته اند و خدمات یاد شده را به زائرین پیاده دهه آخر صفر ارائه داده اند .

رضائی با اشاره به اینکه که در  این طرح جمعیت هلال احمر قوچان با استفاده از  امکانات ۲ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری  و با برپایی یک کمپ موقت امدادرسانی و ۲ ایستگاه خدمات امدادی برپا کرده است گفت : در طول مدت اجرای طرح از ۴ دستگاه آمبولانس ، یک دستگاه خودرو ست نجات،  یک دستگاه خودرو پیکاپ، یک دستگاه خودرو نیسان و چند دستگاه خودرو سواری جهت  ارائه خدمات امدادی و جابجایی اعضای شرکت کننده  استفاده شده است .

وی افزود: تعداد افراد زائر انتقال داده شده به مرکز درمانی در طول اجرای طرح یک نفر بوده است که این فرد علائم شکم درد داشت و به بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان منتقل شد و خوشبختانه مصدوم دیگری درحوادثی که جمعیت هلال احمر پوشش داده بود نداشته ایم و در بحث حوادث ترافیکی یک مورد واژگونی خودرو پراید با ۲ مصدوم در جاده چناران به قوچان بود که توسط عوامل پایگاه شهید یوسف کلاهدوز امدادرسانی شد .

رضائی با اشاره به اجرای طرح قدم به قدم به مناسبت دهه آخر صفر در شهر مشهد مقدس گفت: تعداد ۲۰ نفر از اعضای جوانان و نجاتگران شعبه  قوچان به مشهد مقدس اعزام شدند تا در بحث ویلچر رانی ( جابجایی زائرین در محدوده حرم مطهر رضوی ) و ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه مشارکت داشته باشند.


خبرنگار: محمد نصرالهی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.